Buenas! - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Annick Planque - WaarBenJij.nu Buenas! - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Annick Planque - WaarBenJij.nu

Buenas!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annick

25 November 2009 | Costa Rica, Liberia

Inmiddels al ruim een week geleden dat ik hier ben aangekomen, en heb al veel leuke dingen gedaan!
Donderdag begon ik voor het eerst op m´n schooltje. Doordat ik niet geweldig spaans kan, was het wel beetje arelaxed. Maar de kinderen zijn heel lief en stormden meteen in hordes op me af! Donderdag dus nog beetje toe gekeken.. Inmiddels nu al 4x geweest en het wordt steeds leuker. Het is de oudste groep van de 4 groepen en ze zijn ongeveer 6 jaar oud. Ze noemen me op z´n spaans uitgesproken ´teacher´ en hebben het de hele tijd over queso (kaas) en chocolate. Mijn magickrasblokken die ik voor ze had meegenomen waren een erg groot succes..
Donderdag avond ging mn roomie terug naar de US. Een jongen uit Costa Rica die veel met de volunteers omgaat heeft ons daarom meegenomen in een truck een beetje de hills in. On top of de hill hebben we zonsondergang gezien.. Heel mooi dus! Vervolgens moesten Fred en ik snel naar huis omdat onze host-mom voor Fred´s laatste avond pizza en cola had gehaald. Ik moet zeggen, dat het me erg goed deed om een keer geen rijst te eten!

Vrijdag ben ik vertrokken naar Monte Zuma. Een van de volunteers werd 18 dus we gingen er met zn 12en heen. Het duurde 6 uur om te komen, omdat het bijna het zuidelijkste puntje is van het linker deel van Costa Rica. We zaten in het hotel recht naast de party-place daar. De eerste avond alleen niet zo sprankelend omdat iedereen behalve ik en 2 andere de bus van 5u al hadden genomen om er op tijd te komen.
Volgende dag gingen we naar Isla Tortuga. We moesten daar 45 min heen varen. Opeens begonnen een aantal te wijzen naar het water, bleken er dolfijnen naast onze boot te zwemmen!! Echt heel vet om te zien.. Vlakbij de boot sprongen ze hoog uit het water! Na het dolphin-spektakel gingen we snorkelen. Mooie vissen en seastars enz gezien. Daarna werden we dan uiteindelijk gedropt op het eiland. Het was echt super mooi, maar na 30 m vanaf de zee stond er ´end of the public zone´. Een klein beetje een tourist trap dus. Maargoed, het deel van het eiland wat voor ons bestemd was dan wel ook heel mooi. Daar kregen we lunch en lekker veel fruit. Vervolgens nog even gechilled, en vervolgens nog op een andere plek gesnorkeld. ´S avonds wat gedronken in een loungebarretje met shisha. ´S avonds weer uit. Dit keer was het echt super druk, overspoeld met allemaal locals..
Zondag zijn we met een groot deel naar de watervallen gedaan, 20 min lopen van Monte Zuma. Er was een kleine waterval die we moesten beklimmen om bij de grote te komen. Mijn flipflop was erg glibberig en nadat ik na veel geploeter boven was gekomen, dreef mn flipflop de waterval af.. Gelukkig heeft een van de jongens m uiteindelijk gehaald, dus gelukkig kon ik aan het eind van de dag nog met 2 slippers naar huis lopen.. Nog wat water en rotsen door om naar de grote waterval te komen. Ik was even vergeten hoe het was om te zweten! Eenmaal bij de grote waterval (18m) snel het water ingesprongen, wat trouwens wel heel koud was! op de rots onder de waterval geklommen. Ik weet iig zeker dat het alles dan vergelijkbaar is met een douche.. Echt een hele coole ervaring. Daarna door waterval gedoken, en al was het maar een meter, toch werd je met al het water hard het water in gedrukt!
Rond 12en naar huis, en vervolgens nog 3 uur bij de ferry moeten wachten omdat we 10min te laat waren..

Maandag ben ik met een paar volunteers mee naar danslessen gegaan. Ik begon in advanced class, waardoor het begin wel een beetje moeilijk te volgen was. Na 2u intensief merengue, salsa, swing en chachacha te hebben gedaan vond ik het toch wel heel leuk. Heb nu een abonnement voor een maand gekocht voor ong 15 €. Als ik wil kan ik
3x per week dansen. Vandaag is al mn 3de dag op rij dat ik ga dansen. Met de locals die je lijden, moet ik zeggen dat het er af en toe nog best profi uit zag!

Dinsdag met eerste spaansles begonnen. Was echt heel ´basic´ dus tot nu toe nog niets geleerd. Inmiddels heb ik wel mn gastgezin op mn beste spaans duidelijk kunnen maken dat ik geen bonen met rijst als ontbijt wil! Dus nu krijg veel fruit met koffie, dus het gaat de goede kant op!

Er staan als het goed is wat foto´s op van deze week.

Vandaag regende het trouwens voor het eerst! Dus ik hoop dat ik zo zonder nat te worden naar huis kan lopen...

Hasta luego!!
Annick

  • 26 November 2009 - 00:35

    Roos:

    Wat klinken die danslessen leuk! Heel veel plezier schatje en tot snel op skype :D

    liefs xx

  • 26 November 2009 - 03:48

    Vic:

    Annie het klinkt zoooo gaaf!!!!! Geniet!!!!!!!!
    Tot snel! Dikke knuf

  • 26 November 2009 - 09:30

    Eem:

    Aaah anniee, t klinkt zoooo vet! ben echt onwijs jaloers.. Geniet daar honey !!

    Dikke kus xx

  • 26 November 2009 - 09:44

    Mady:

    Klinkt echt super vet! Leuk dat je daar zit. Ik wilde nog vragen of jullie ook met kerst naar Bellwald gaan, maar ik denk niet dat dat erin zit..
    xxx

  • 26 November 2009 - 10:19

    Arthur:

    Wauw! Wat is het gaaf daar :D! superveel plezier en geniet er van!

  • 26 November 2009 - 14:22

    Elisa:

    annie wat super vet om te lezen! en als je terug bent wil ik zeker wel een dansje met je wagen haha! nou ikga je binnenkort even mailen! Liefssxxxxx

  • 26 November 2009 - 19:04

    Willemijn:

    hoi aniek!

    Klinkt echt heel vet allemaal! Dat wil ik later ook wel... Ik zie echt dat je het naar je zin hebt. Veel plezier nog!

    Groetjes
    Willemijn

  • 26 November 2009 - 19:59

    Annie :-):

    heeeee ans hoe gaat ie ik mis je heel erg ga vanavond logeren bij je mama en ik heb voor mijn spreekbuert een 9 goed he en voor mijn engels een 9,8 ben echt heel blij. maar ik mis je wel heeeeeeeeeel erg hoop dat ik misschien een keertje langs kan komen lekker op vakantie!!!!!!!. echt heel leuk wat je daar allemaal doet en echt supper schattige kiddo's xxxxxxxxx kleine annie

  • 27 November 2009 - 16:06

    Lot:

    Ik heb me toegevoegd hoor voor alle verhalen!!
    dikke soeeeen

  • 28 November 2009 - 18:33

    Willemijn:

    Liefjee! Wat klinkt het goed! Ook super leuk van je danslessen!!! En wat een lieve foto's! Verlang naar je volgende berichtje!

    Dikke kus! En liefs van m'n moeder

  • 28 November 2009 - 18:35

    Willemijn:

    Laatste berichtje was van Willemijn van der Holst (ik zag namelijk nog een Willemijn! haha!)

    xxx

  • 28 November 2009 - 21:21

    Juul:

    Dat had ik ook moeten doen toen ik 18 was. Wat een bofkous ben je. Wanneer je in het Spaans gaat dromen zit het wel goed. Prachtige foto's van de kinderen.

  • 02 December 2009 - 10:57

    Opa En Amma:

    lieve annick

    schitteerend om je verhalen te lezen.het lijkt ons dat je je best amuseert, bahalve rijst met bonen,Word je al dik???Zoen oop en am.

  • 02 December 2009 - 20:05

    Lou En Jan:

    Lieve Annick,
    Wat een nieuwe indrukken allemaal!! We vinden het heel leuk om je belevenissen te volgen en hopen dat je veel leuke mensen ontmoet.
    Hier is Sint zich aan het voorbereiden voor het 'avondje van..' ....ook leuk, hoor!

    Heb het gezellig en geniet van je dansen,

    Jan en Lou Kimpen

  • 02 December 2009 - 20:16

    Nath, Lou En Jan:

    anniee..

    wat super allemaal. en ik snap je helemaal dat je geen bonen met rijst wil hebben voor je ontbijt. we verheugen ons weer naar je volgend bericht. Dikke kus

  • 03 December 2009 - 21:39

    Just:

    Annikootjeee!! Held van me! wat een geweldig mooie verhalen en once-in-a-lifetime-experiences allemaal! Ik benijd je ten zeerste...

    Als jij nou nog even doordanst, kan je bij terugkomst mijn amateuristische zumba-moves wat aansterken.

    dikke zoen, Just

  • 04 December 2009 - 21:20

    Laurien:

    Annie!!!!! Lieve nicht.... Wat goed om te lezen! Ik was al een paar keer aan het inloggen, mar kon je niet vinden, vandaar dat je nog niets van me hebt gehoord. Het klinkt helemaal super. We hebben net in Doorn gegeten met Mijn, Just Jent en ik lekker bij jan en koos. Ik lees nu ook met mam je mooie verhalen en hebben natuurlijk even nar je mooie kiekjes zitten te kijken.... Jeetje zeg wat gaaf! We hebben net ook even naar het boek van amma zitten kijken, is nu helemaal ingebonden en klaar. We hebben een par hele leuke foto's van jou afgedrukt! En hoe gaat het mt je camera? Veel aan het gebruiken? Morgen gaan we bij miek (mijn tanet) sinterklaas vieren, heel gezellig. Verder niet veel spannende verhalen behalve dat er een f adere pedo in doorn komt wonen... Veel ophef onze burgemesster heeft hem zelf het deurp uit gezet.... Jajaja wat een enorme toestand he! Het weer is matig, maar als ik je kiekjes zo zie hb jij alleen maar heerlijk top weer. Gaat je Spaans al wat beter teacher???? Heel veel liefs van ons en dikke klap zoenen!!!! XXXX koos en lorrie!!!!

  • 08 December 2009 - 19:44

    Fam. Bogtstra:

    Hallo lieverd, wat moet het toch geweldig zijn om dit allemaal mee te kunnen maken. Als je straks nog maar kunt wennen......... Wel fijn dat annabel voor volgend jaar een nieuwe danspartner heeft, ha ha. liefs en dikke kus van alle boggies. charlotte

  • 08 December 2009 - 21:05

    Adine:

    hey lieve annie , ik sprak net je moeder en hoorde al geweldige verhalen...wat ziet het er mooi uit, wat zal Just jaloers zijn , die wilde altijd al wit strand en palmen...We zijn verhuisd het is nog een grote chaos maar als jij terug bent is het klaar. Geniet maar van dit avontuur, tot snel xx adine en co

  • 09 December 2009 - 00:07

    Yun:

    annie wat leuk dat je het daar zo geweldig hebt!!!!

  • 09 December 2009 - 00:09

    Annie:

    goeie annie!, heel grappig!
    x

  • 10 December 2009 - 22:19

    Wallie:

    Lieve Ans,

    Wat klinken je verhalen heerlijk! Onze date is er helaas niet meer van gekomen, maar dan via deze manier: heel veel plezier daar, maar dat gaat vast en zeker lukken! Hoop je snel weer es te spreken Ansie! Geniet ervan!

    xxxxx Floor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Liberia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 April 2010

hockey y trabajo

06 April 2010

5 stempels verder

18 Januari 2010

Barra Honda

10 December 2009

¡Pura Vida!

25 November 2009

Buenas!
Annick

Actief sinds 01 Nov. 2009
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 11734

Voorgaande reizen:

16 November 2009 - 13 Mei 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: